woensdag 19 oktober 2011

De boeken van Dr. Seuss

Ik ben een groot fan en verzamelaar van de boeken van Dr. Seuss. Een geniale Amerikaanse illustrator en schrijver van kinderboeken uit de jaren '50!!

Als kind heb ik ze stuk voor stuk "verslonden" in het kleine biebje wat ons dorp rijk was...en nu vele jaren later heb ik ze weer herontdekt. Ik verzamel ze en heb er nu een stuk of 6... Ik lees ze graag voor aan de kids en ontdek iedere keer weer nieuwe dingen in de fantastische teksten en tekeningen!! Ze zijn onlangs weer opnieuw uitgegeven door uitgeverij Gottmer. ...een aanrader als je op zoek bent naar inspiratie....

Zijn teksten zitten vol levenswijsheid....en humor!

1 opmerking:

  1. Dr. Seuss ken ik eigenlijk alleen van Extreme Home Makeover. Er zijn daar al meerdere kinderen heel blij gemaakt met een complete Dr. Seuss kamer!

    Maar de illustraties zijn heel sprekend, zelf nu 60 jaar later nog!

    BeantwoordenVerwijderen